Ruilen en Retourneren


Ruilen en Retourneren geen probleem
Bij BabyPlanet is ruilen of retourneren echt geen probleem. Het kan namelijk voorkomen dat het bestelde product niet aan je verwachtingen voldoet. Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen na de dag van ontvangst van de artikelen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt. Hiervoor kun je gebruik maken van het bijgeleverde retourformulier. We vragen je het formulier zo volledig mogelijk in te vullen, zodat wij zo snel mogelijk kunnen handelen naar jouw wens. De verzendkosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening.
Retouradres
Je kunt het product terugsturen naar het volgende adres:
BabyPlanet t.a.v. Retour Webshopbestelling
Martin Luther Kingsingel 74
9203 JC DRACHTEN
Heb je nog geen retourformulier, dan kun je dat hier > downloaden.
Je kunt ook gebruik maken van het Europese modelformulier, dat kun je hier > downloaden.
Afhandeling retour
Wanneer je een artikel retour stuurt is het belangrijk dat zowel het artikel als de verpakking van het artikel, in originele staat terugkomt. Mocht dit niet het geval zijn, dan nemen we contact met je op. We kunnen in dit geval helaas niet het hele bedrag vergoeden, omdat het artikel onverkoopbaar is geworden óf tegen een gereduceerde prijs verkocht moet worden.
Je ontvangt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het volledige aankoopbedrag terug. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de producten retour hebben ontvangen of tot het moment dat jij hebt aangetoond dat je de producten hebt teruggezonden binnen 14 dagen na herroeping. Wanneer de volledige bestelling retour gestuurd wordt, heb je daarnaast recht op het bedrag van de leveringskosten. Indien je slechts een deel van je bestelling retourneert, dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. De verzendkosten voor het retourneren van je order, zijn voor je eigen rekening. Retourneren kan via een door jou gekozen pakketdienst. Wij kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor het niet ontvangen van jouw retour. Retourneren is dus altijd op eigen risico. :-) Producten die niet via reguliere post geretourneerd kunnen worden, maar door vrachtverkeer opgehaald moeten worden (zoals babykamers en overige grote en zware meubelen) zullen ongeveer 60 euro bedragen.
Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht.
Natuurlijk mag je het product ook terugbrengen in onze winkel in Drachten, Sneek, Assen, Meppel of Groningen. Het voordeel hiervan is dat je geen verzendkosten voor het terugsturen betaalt. De kosten voor het retourneren per post zijn voor voor je eigen rekening.
Wanneer je een beschadigd of verkeerd product hebt ontvangen, dan kun je het beste een mail sturen met een foto van de beschadiging en/of contact opnemen met onze klantenservice. Graag mailen naar: [email protected] Eventueel bellen naar: BabyPlanet Drachten, tel. 0512 512 688.
Product ruilen
Mocht je het product willen ruilen, omdat je bijvoorbeeld niet tevreden bent over de kleur, dan kun je twee dingen doen. Je kunt direct zelf een nieuwe bestellen en het eerder bestelde artikel retour sturen volgens bovenstaand retourproces óf je kunt het bestelde artikel retour sturen en op het retourformulier aangeven welk product je opnieuw wilt ontvangen. Wel zijn de verzendkosten van de retouren voor eigen rekening. Met de eerste manier ontvang je het juiste artikel het snelst (vóór 15.00 uur besteld, eerstvolgende dag in huis met uitzondering van de zondagen). Natuurlijk mag je het product ook ruilen of retourneren in onze winkel in Drachten, Sneek, Assen, Meppel of Groningen. Het voordeel hiervan is dat je geen verzendkosten betaalt.
Retourneren wegens beschadiging
Het mag niet voorkomen dat je je bestelling defect of beschadigd ontvangt. We vinden het dan ook erg vervelend voor je als dit wel gebeurt. Mocht dit je overkomen, dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice door een bericht te sturen naar [email protected] . Wij verzoeken jou het gebrek zo spoedig mogelijk na ontdekking aan ons kenbaar te maken. Wij proberen het defect of de beschadiging dan eerst op te lossen op afstand (bijv. door een onderdeel te vervangen). Besluiten we tot het retourneren van jouw product? Stuur de artikelen altijd compleet (inclusief alle accessoires) en indien mogelijk in originele en onbeschadigde verpakking retour.
Retourneren borstkolf en/of Baby Brezza producten
Heb je een borstkolf of Baby Brezza bij ons gekocht of besteld? We willen je er dan graag op wijzen dat wanneer een borstkolf of Baby Brezza apparaat in gebruik is geweest, deze helaas niet retour gestuurd kan worden. Dit heeft te maken met hygiëne. Wanneer er een defect is, ligt dit natuurlijk anders. Je kunt dan naar één van onze winkels komen met het apparaat en de aankoopbon. Woon je niet in de buurt van één van onze winkels, heb je een klacht over een Baby Brezza product en wil je snel geholpen worden? Dan kun je het beste contact opnemen met de klantenservice van Baby Brezza via [email protected].
Klantenservice
Onze klantenservice is iedere werkdag (maandag t/m vrijdag) van 8.00 tot 17.00 telefonisch bereikbaar op 0512 512688 of je kunt een email sturen naar [email protected].











